اخیرا در یکی از پروژه های سئو و بهینه سازی ، با موردی برخورد کردیم که گفتم شاید بد نباشد با شما به اشتراک بگذارم.
پروژه ای که راجع به آن صحبت میکنیم ، جستجوی کلمه ی کاشت میلگرد در گوگل و نتیجه ی آن است .
در ابتدا کار ، نتیجه ی مورد نظر ما (صفحه ای از سایت شهر بازاریابی) در صفحه دوم گوگل رتبه پنجم قرار داشت . پس از بررسی های اولیه و آنالیز سایت متوجه شدیم با چند تغییر در محتوا و عنوان میتوانیم Keyword Consistency را افزایش دهیم و مهم ترین کار برای ارتقا رتبه نیز همین کار بود . Keyword Consistency در لغت یعنی سازگاری کلید واژه ، در اصطلاح سئو یعنی تمرکز کلمات کلیدی ، بدین معنی که محوریت صفحه ی مورد بررسی روی چه کلمه ای (هایی) تمرکز داشته و هدف آن صفحه از سایت چیست .
به طور مثال در همین پروژه ، ما باید تمرکز اصلی صفحه را روی کلمه ی کاشت میلگرد قرار میدادیم . ولی چطور تمرکز کلمات کلیدی را مشخص کنیم ؟
راه کار این است که شما باید در این قسمت ها بتوانید به شکل طبیعی و بدون قصد فریبکاری برای موتور های جستجو ، کلمات کلیدی خود را قرار دهید :
1 - عنوان مطلب
2 - توضیحات صفحه
3 - محتوا
4 - لینک های داخلی موجود در آن مطلب
با قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و کاربر پسند در این قسمت ها میتوانید تمرکز کلمات کلیدی آن صفحه را مشخص کرده و شانس بیشتری برای نمایش در جایگاه های بهتر داشته باشید .
این اولین قسمت از فعالیت ما بر روی پروژه بود. سعی میکنم در مطالب بعدی ادامه ی روند را هم برایتان شرح دهم .